#FridayRoundup: Usher, Ella Mai, Ambrose Akinmusire, Quavo i inni

Data: 12 października 2018 Autor: Komentarzy:

Kolejny piątek przynosi nam m.in. wydany z zaskoczenia materiał od Ushera, solowy materiał od reprezentanta Migosów — Quavo, krążki od dwóch zdobywających coraz większą popularność wokalistek, jakimi są Jess Glynne i Ella Mai oraz mocny dodatek do pejzażu współczesnego jazzu od utalentowanego trębacza Ambrose’a Akinmusire.


„A”

Usher

Brand Usher

Projekt-niespodzianka od Ushera i Zaytovena zaskoczył chyba wszystkich — i nie tyle jeśli chodzi o duet współpracujących artystów co sam fakt publikacji wydawnictwa Ushera bez żadnych wskazówek przed faktem. Każdy myślał, że książę R&B żyje pełnią życia i podróżuje, a tak naprawdę w tym czasie znalazł „chwilę” na przygotowanie 8 utworów, które opatrzył całościowo tytułem „A”, na cześć jego rodzinnego miasta, Atlanty. To kolejny po Hard II Love krążek Ushera Raymonda w ciągu 2 lat. — Kuba Żądło


Ella Mai

Ella Mai

10 Summers

Brytyjska wokalistka Ella Mai idzie jak burza – zdobywa szczyty list przebojów, koncertuje z Bruno Marsem, a kilka dni temu wystąpiła podczas American Music Awards. Jej długo oczekiwany po serii EP-ek album długogrający zawiera 16 utworów utrzymanych w duchu właściwym mentorowi Elli, DJ Mustardowi (zarazem producentowi sporej części płyty), ale z przywołującym klimat R&B lat. 90 twistem. Patrząc na tracklistę, nie sposób pominąć znakomitych gości (John Legend, Chris Brown czy H.E.R.). Bardzo udany debiut. — Empee


Origami Harves

Ambrose Akinmusire

Blue Note

Utalentowany trębacz jazzowy Ambrose Akinmusire kazał nam czekać aż cztery lata na follow-up jego znakomicie przyjętego przez krytykę i publiczność krążka The Imagined Savior Is Far Easier to Paint. Podobnie jak dwa poprzednie, wydane dziś Origami Harvest ukazało się nakładem Blue Note, ale jego muzyczna materia skręca ze ścieżki klasycznego amerykańskiego post-bopu ku bardziej europejskim ścieżkom muzyki kameralnej, które w połączeniu z politycznym przesłaniem, niecodzienną wrażliwością i rapową narracją Kool A.D. kreślą kompetentny jazzowy portret współczesnej Ameryki. — Kurtek


Quavo Huncho

Quavo

Quality Control Music

Quavo wjeżdża ze swoim pierwszym solowym albumem. Na Quavo Huncho gościnnie usłyszymy między innymi Travisa Scotta, Drake’a i Cardi B. Pojawiło się już kilka singli promujących wydawnictwo, w tym „B U B B L E G U M” i „W O R K I N M E”. Zobaczymy jak będzie z resztą materiału. Sam zainteresowany powiedział, że na przestrzeni czasu nagrał dużo muzyki i musiał znaleźć gdzieś ujście dla niej. Po takim tłumaczeniu trochę zacząłem się bać, że dostaniemy przypadkową zbieraninę utworów, wydaną tylko po to żeby nie zalegała na dysku. Oby to było lepsze niż trzeci krążek Migosów. — Dill


Always in Between

Jess Glynne

Atlantic

Długo oczekiwany follow-up do debiutanckiego I Cry When I Laugh w końcu znalazł się na półkach sklepowych i w serwisach streamingowych! Jess Glynne na 5 miesięcy przed koncertem w Polsce publikuje swoje intymne dzieło. Always in Between było nie lada wyzwaniem dla Brytyjki, gdyż działała pod presją przebicia sukcesu debiutu. Pytanie brzmi tylko: jak wyszło? — Kuba Żądło


Clear

Conya Doss

self released

Choć Conya Doss zawsze pozostawała na marginesie neo-soulu od swojego debiutanckiego krążka A Poem About Ms. Doss w 2002 roku zdążyła nagrać już osiem płyt. Wypuszczone dzisiaj Clear zapowiadane singlami od ponad roku to dziewiąty album w jej dorobku, a pierwszy od trzech lat. Na płycie — jeszcze więcej klasycznego neo-soulu, którego nie gra się już dzisiaj w radiu, spod znaku Hil St. Soul, Kindred the Family Soul czy Jaguar Wright. — Kurtek


Tomorrow Could Be The Day Things Change

Classified

Half Life Records

Fala młodych raperów z Kanady zalewa Stany Zjednoczone. Drake, Tory Lanez, Roy Woods – z roku na rok lista ksywek się wydłuża. Nie można jednak zapominać o oldschoolowej scenie, która też ma się całkiem nieźle. Classified to jeden z tamtejszych weteranów, a Tomorrow Could Be The Day Things Change będzie piątym studyjnym krążkiem w karierze rapera. Premierę wydawnictwa poprzedziła wydana w czerwcu epka Tommorow Could Be…, na której znalazło się już kilka utworów z finalnego projektu. Gościnnie na płycie udzielili się m.in. Anjulie i wspomniany wcześniej Lanez. —Mateusz


Wszystkie wydawnictwa wyżej i pełną selekcję tegorocznych okołosoulowych premier znajdziecie na playliście poniżej. Dodatkowo weteran R&B Pleasure P, rapowy duet WSTRN, okołosoulowe indie od Connana Mockasina i St. Vincent nowy mikstejp T-Paina oraz więcej rapu od projektu Four Fists i po raz kolejny — Soulja Boya.

Komentarze

komentarzy