#FridayRoundup: Esperanza Spalding, Open Mike Eagle, Phony Ppl, Khalid i inni

Data: 19 października 2018 Autor: Komentarzy:

Piątkowe premiery, czyli kolejny raz zestawiamy dla was trochę muzycznego dobra, jakie trafiło dzisiaj na serwisy streamingowe i do sklepów. W tym tygodniu spora przewaga wokalistów i wokalistek — swoje nowe krążki zaprezentowali nam m.in. Esperanza Spalding, Nenah Cherry, Khalid, Raheem DeVaughn czy Amerie.


12 Little Spells

Esperanza Spalding

Concord

Że Esperanza Spalding w niczym nie przypomina innych wokalistek jazzowych, nie trzeba chyba nikogo przekonywać — dziewczyna jest szalona! Nie inaczej jest z wydanym dzisiaj siódmym longplayem piosenkarki 12 Little Spells zapowiedzianym przed miesiącem jako epka, ale z 12-stoma utworami i 55 minutami długości w niczym epki nie przypominającym. Ponoć piosenarka nagrała krążek w sierpniu we włoskim zamku, a całość to opowieść o eksploracji ciała, ludzkiej energii i uleczeniu. Stylistycznie Spalding znowu bawi się swoją wizją jazz fusion wciągającą w bieg jej muzyki m.in. psychodeliczny soul i artystyczny pop. — Kurtek


What Happens When I Try To Relax

Open Mike Eagle

P + C Auto Reverse

Open Mike Eagle postanowił wystartować z wydawnictwem Auto Reverse i przy okazji wydał najnowszy projekt zatytułowany What Happens When I Try To Relax. Epkę promował jeden singiel – wypuszczony przed miesiącem kawałek „Relatable (peak OME)”. Trudno powiedzieć jaki kurs obierze raper na najnowszym projekcie, ale wspomniany wyżej utwór zwiastuje raczej mroczniejsze klimaty niż dotychczas. Czym Mike zaskoczy nas tym razem? — Mateusz


Mō’zā-ik

Phony Ppl

300 Entertainment

Trzy single promujące i trzy różne światy — modelowy letniaczek R&B „Before You Get a Boyfriend”, quietstormowa bitowa kołysanka „Way Too Far”gitarowe „Something About Your Love” w duchu Purple Rain Prince’a. Tytułowa Mozaika nie jest w tym przypadku przypadkowa. Załoga z Brooklynu wraca w dobrym stylu, po raz kolejny zręcznie łącząc neo-soulowy sznyt i rapowane zwrotki. — Kurtek


Suncity

Khalid

RCA Records

Nowa epka amerykańskiego wokalisty, Khalida, to bezpieczna i poprawna mieszanka R&B z popem. To połączenie sprawia, że z Khalid zaskarbia sobie sympatię zarówno komercyjnych rozgłośni, jak i nieco bardziej wyrafinowanych słuchaczy. Wokalista swój najnowszy projekt mianuje „początkiem nowej ery”, ale nie chodziło raczej o muzyczny przewrót. Być może miał na myśli wewnętrzną przemianę. Wśród producentów znajdziemy między innymi Charliego Handsome’a, znanego ze współpracy z Travisem Scottem czy Kanye Westem. Gościnnie na Suncity pojawiła się latynoska piosenkarka, Empress Of. —Polazofia


Lost

Brent Faiyaz

Lost Kids

Brent Faiyaz wydaje się wciąż niedocenionym artystą. Jeśli nic wam nie mówi to nazwisko, być może kojarzycie go pod innym pseudonimem artystycznym, Sonder. Nowa epka to kolejna dawka zmysłowego R&B oraz popis imponujących możliwości wokalnych. Na uwagę zasługuje szczególnie otwierający numer „Why’z It So Hard”. Niepokojące intro, w którym słychać odgłosy helikoptera i syreny, przeradza się w piękną wielogłosową partię ciągnącą się przez cały utwór. Gościnnie możemy usłyszeć gitarę Loshendrixa, z którym Brent współpracował między innymi przy utworze Too Fast. Po świetnym ubiegłorocznym LP, Sonder Son, Brent ponownie udowodnił, że warto mieć na niego oko. —Polazofia


Decade of a Love King

Raheem DeVaughn

DeVaughn / BMG

Raheem DeVaughn to idealny przykład R&B środka — wokalisty, który z jednej strony potrafi doskonale oddać vibe klasycznego neo-soulu, z drugiej jednak rozpływa się w przeciętności radiowego formatowania. Nie jest jednak w tym wszystkim przezroczysty czy jednolity, choć miewa lepsze i gorsze momenty oraz brakuje mu konsekwencji. Co ciekawe, single zapowiadające jego szósty studyjny krążek zdawały się raczej kolejnym wzlotem. Czy DeVaughn udźwignie w tym stylu trudniejszą, długogrającą formę? Posłuchajmy! — Kurtek


Childqueen Outtakes

Kadhja Bonet

Fat Possum

W środę wieczorem Kadhja Bonet, twórczyni jednej z najbardziej oryginalnych i kunsztownie zaaranżowanych płyt tego roku Childqueen, zaprezentowała krótką epkę z 3 odrzutami z sesji nagraniowych płyty. Odrzutami, jak pisze sama artystka, bynajmniej nie z powodu mniejszego potencjału, ale niewpasowania się do końca w stylistykę krążka. Wszystkie zostały napisane, wykonane i nagrane przez samą Bonet, która jest także autorką okładki. Cóż za talent! Rozpływamy się po raz kolejny. — Kurtek


4am Mulholland / After 4am

Amerie

Fenix Rising Entertaiment

Jeżeli też czekaliście na nowe wysublimowane kompozycje od Amerie, to witamy w gronie zawiedzionych. Pierwszy od 9 lat długogrający materiał wokalistki to rzeczywista podróż w czasie. Amerie nie oparła się presji charakteryzującej nowe produkcje; na 4am Mulholland nastawiła czasomierz na Auto-Tune’a i trapowe cykacze, gubiąc po drodze kompozycje. Materiały mamy dwa, właściwie oba mogłyby być epkami. „Odrzuty” na After 4am są nieco mniej toporne, ale i tak ciężko pozbyć się myśli, że bezpowrotnie oddala się od nas wykonawczyni jednego z najlepszych singli R&B minionej dekady. — Maja Danilenko


Broken Politics

Neneh Cherry

Smalltown Superstar

Łagodniejszy w brzmieniu i bardziej refleksyjny — tak piąty krążek opisywała przed jego premierą artystka. Zatytułowany Broken Politics to kolejny album Neneh Cherry, znanej szczególnie z niezapomnianych przebojów z lat 80. i 90. Wyprodukowany przez Four Teta longplay nosi w sobie zaangażowane teksty i eklektyczne brzmienia typowe dla Cherry. Po Broken Politics można się zdecydowanie spodziewać solidnej dawki trip-hopu zmieszanej z klasyką. Nie zabraknie też z pewnością niespodzianek, takich jak ostatnie nastrojowe „Synchronised Devotion”. — Forrel


The Anteroom

How to Dress Well

Domino Recordings

Najlepszym kluczem do odczytywania piątego albumu Toma Krella jest nazwisko współproducenta. To Joel Ford, czyli połowa duetu Ford & Lopatin, odpowiedzialny między innymi za Replicę Oneohtrix Point Never i za Anxiety Autre Ne Veut. The Anteroom plasuje się gdzieś pomiędzy obiema powyższymi płytami, balansując wśród eksperymentatorstwa Replici i płaczliwości Anxiety. Tom Krell odrzuca jednak patos oraz mielizny ze swojego poprzedniego projektu. Zwyczajowe wątki osobiste i melancholię oplata zimną glitchowo-ambient-industrialną powłoką z domieszką alt R&B. To z pewnością najbardziej ambicjonalny projekt tego wokalisty. — Maja Danilenko


Future & Juice WRLD Present… WRLD ON DRUGS

Future & Juice WRLD

Epic Records

Kolejny projekt, na którym Future łączy siły z innym raperem – tym razem nie jest to jednak żaden hitmaker, a dopiero wschodząca gwiazda rodem z Chicago. Dziewiętnastoletni Juice WRLD zasłynął wydanym w maju debiutem Goodbye & Good Riddance, a przyczynił się do tego przede wszystkim singiel „Lucid Dreams”. Jak debiutant poradzi sobie u boku doświadczonego zawodnika? Na albumie ma się pojawić szesnaście utworów. Gościnnie udzielili się m.in. Young Thug, Nicki Minaj i Lil Wayne. Czy WRLD on Drugs rzeczywiście prezentuje się tak dobrze, jak zapowiadają panowie? — Mateusz


Nuthin’ 2 Prove

Lil Yachty

Quality Control Music

Czy Lil Yachty rzeczywiście nie musi już nikomu nic udowadniać? Niemalże pół roku po wydaniu drugiego studyjnego krążka, raper wypuszcza album numer trzy zatytułowany właśnie Nuthin’ 2 Prove. Lil Boat 2 spotkało się raczej z mieszanymi recenzjami i trudno patrzeć na rapera z Atlanty jak na kogoś, kto zapewnił sobie stałe miejsce na scenie. Tak jak w przypadku poprzedniego projektu, tak i tutaj dostajemy cały zestaw numerów wzbogaconych gościnnymi występami. Pojawią się m.in. Cardi B, Offset, Playboi Carti, Trippie Redd i Juice WRLD. Czy tym razem Lil Boat złapie wiatr w żagle? — Mateusz


Wszystkie wydawnictwa wyżej i pełną selekcję tegorocznych okołosoulowych premier znajdziecie na playliście poniżej.

Komentarze

komentarzy